Солтүстік Қазақстан жағдайында жолдарды құру үшін геодезиялық қамтамасыз етудің әдістерін оңтайландыру

Авторлар

  • Ж.А. Алпыспаева С.Сейфуллин атындағы Қазақ агротехникалық зерттеу университеті, Астана, Қазақстан https://orcid.org/0009-0000-4869-5778
  • Н.А. Пархоменко П.А. Столыпин атындағы Омск мемлекеттік аграрлық университеті, Омск, Ресей https://orcid.org/0000-0002-5150-4685
  • Л.А. Пронина П.А. Столыпин атындағы Омск мемлекеттік аграрлық университеті, Омск, Ресей https://orcid.org/0000-0002-6727-3674
  • А.К. Сатбергенова А.Сағынов атындағы Қарағанды техникалық университеті, Қарағанды, Қазақстан https://orcid.org/0000-0001-5806-2827

DOI:

https://doi.org/10.26577/JGEM.2023.v69.i2.05
        152 85

Кілттік сөздер:

жол, жол бетінің тегістігін өлшеу, амплитудалық әдіс.

Аннотация

Мақалада жабынның бойлық микропрофилін, яғни жабынның көлденең бетінен тік ауытқулар массивін бағалауға негізделген жол төсемдерінің тегістігін өлшеу әдісі зерттеледі. Көлденең тегіс емес жабын профилінің орташа мәнін өлшейтін алдыңғы әдістерден айырмашылығы, бұл әдіс жол төсемі туралы толығырақ ақпарат алуға мүмкіндік береді.

Қаптаманың бойлық микропрофилін өлшеу үшін жабынның тік ауытқуларын жоғары дәлдікпен және рұқсатпен жаза алатын арнайы жабдық қолданылады. Бекітілген ординаталардың арасындағы қашықтықты талап етілетін өлшем дәлдігіне және жол төсемінің сипаттамаларына байланысты таңдауға болады.

Алынған ордината массивін әртүрлі деректерді өңдеу әдістерін қолдану арқылы талдауға болады, мысалы, жабынның біркелкі болу дәрежесін анықтау, бұзушылықтардың себептерін анықтау және оларды жою бойынша жұмыстарды жоспарлау. Бұл тәсіл жабынның сапасын дәлірек анықтауға және оны жақсарту шараларын қабылдауға мүмкіндік береді.

Нәтижелері мақалада келтірілген Солтүстік Қазақстандағы жол жамылғыларының тегістігін өлшеу әдісі бұрынғылардан түбегейлі ерекшеленеді, ең алдымен оның жаңа көзқарасқа негізделгендігімен ерекшеленеді, ол нәтижені анықтауда жатыр. өлшеудің ординаталар (амплитудалар) массиві түріндегі бойлық микропрофиль болып табылады.

Жұмыста әдістің сипаттамасы және оның жабынның біркелкілігін өлшеудің алдыңғы әдістеріне қарағанда артықшылықтары, сондай-ақ нәтижелерді талдау және мүмкін практикалық қолдану бар.

Осылайша, бұл жұмыс көлік инфрақұрылымы үшін үлкен маңызға ие және жолдардағы қозғалыс қауіпсіздігі мен жайлылығын арттыру үшін пайдаланылуы мүмкін.

Жүктелулер

Жарияланды

2023-06-19

Как цитировать

Алпыспаева, Ж. ., Пархоменко, Н. ., Пронина, Л. ., & Сатбергенова, А. (2023). Солтүстік Қазақстан жағдайында жолдарды құру үшін геодезиялық қамтамасыз етудің әдістерін оңтайландыру. ҚазҰУ Хабаршысы. География сериясы, 69(2). https://doi.org/10.26577/JGEM.2023.v69.i2.05

Шығарылым

Бөлім

Геодезия және картография